Anvelopa ALL SEASON DUNLOP ALL SEASON 2 185/60 RR14 86H
Dunlop primeste un brevet pentru anvelopa pneumatica in 07 decembrie 1888, iar "bicicletele de siguranta", echipate cu anvelope umplute cu aer, devin imediat foarte populare.In anul urmator, la Dublin, se naste Dunlop Pneumatic Tyre Co. Ltd, iar productia comerciala de anvelope pentru autoturisme incepe spre sfarsitul anului 1890.Pana in 1895, anvelopele Dunlop sunt vandute si in Franta si Canada, fiind produse in Australia si in Statele Unite ale Americii. In 1993, compania deschide prima fabrica europeana la Hanau, Germania.In 1898, activitatea se dezvoltase deja peste capacitatea unitatii din Dublin, iar productia este transferata mai intai la Coventry, in Anglia, iar apoi, in 1902, la unitatea de productie de 400 de acri (1.618.743 metri patrati) din Birmingham, Anglia, cunoscuta ulterior in lume sub numele de Fort Dunlop.Anii interbelici sunt caracterizati de batalia pentru depasirea recordului de viteza la sol, cei mai curajosi conducatori auto incercand sa castige titlul de cel mai rapid din lume.Anvelopele Dunlop joaca un rol urias, anvelopele fara profil Dunlop fiind utilizate pe prima masina cu care Malcolm Campbell de la Bluebird depaseste recordul de 300 mph in 1935.Subtiri, usoare, rezistente la miscarea de rotatie si capabile sa reziste la viteze de aproximativ 500 mph (804,67 kph), anvelopele Dunlop sunt utilizate si de Sir John Cobb. Acest pionier al vitezei la sol a inregistrat un nou record de 394,19 mph (634,39 kph) in 1947, care a fost doborat abia in 1963, de propulsia cu aer cald.Dunlop lanseaza o anvelopa fara camera ce prezinta un strat de autoetansare, pentru prevenirea pierderilor ulterioare de aer in cazul unei pene de cauciuc.Pana in 1954, cand imbunatatirile ulterioare au facut inutila existenta stratului de etansare, s-a estimat ca numarul de pene de cauciuc din cauza carora apareau intarzieri in trafic s-a redus de la una la 16.000 mile (in cazul anvelopelor cu camera) la una la 80.000 mile (la cele fara camera).In 1952, un Jaguar de tip C care concura pe circuitul de la Le Mans devine prima masina de curse care foloseste intr-o competitie frane cu disc moderne, o inovatie majora elaborata de Dunlop. In consecinta, toate automobilele Jaguar tip C si D au fost echipate cu tehnologia de frana cu disc.In acelasi an, Dunlop dezvolta primul dispozitiv de franare antiblocare, numit Maxaret.Folosit mai intai in industria aviatica pentru a impiedica blocarea rotilor aeronavelor la aterizarea pe piste ude, sistemul le permite pilotilor sa franeze complet in momentul in care rotile ating pista.Sistemul este utilizat pentru prima data pe un autoturism in 1965.Dunlop dezvolta primul sistem roata si anvelopa din lume capabil sa ruleze in continuare, chiar si dupa o explozie a anvelopei.Numita Denovo, anvelopa "fail safe" este predecesoarea generatiei de astazi de anvelope self-supporting si predecesoarea tehnologiei actuale RunOnFlat de la Dunlop, care permite rularea pana la 150 kilometri la 80 km/h cu o anvelopa dezumflata.In curand, aceasta inovatie este montata ca echipament standard pe numeroase autoturisme de serie, in pofida faptului ca, la momentul respectiv, tehnologia era atat de revolutionara, incat a trebuit modificata legislatia inainte de a putea rula pe drumuri.Dunlop introduce sistemul de blocare a talonului DENLOC ca parte integranta a sistemului Denovo 2, succesorul sistemului original roata si anvelopa "run on flat".Noul sistem DENLOC este prevazut cu taloane noi montate pe anvelopa pentru a o mentine atasata de janta chiar si atunci cand rulati cu anvelopa dezumflata.In 1994, Dunlop prezinta prima anvelopa din lume cu centura de constructie ultrausoara, reducand greutatea totala a vehiculului cu pana la 12 kg pentru un consum imbunatatit de combustibil si durata mai lunga de viata a anvelopei.In 2008, au dezvoltat prima anvelopa cu insertii Kevlar Engineer Elastomer (EE) in flanc, o inovatie majora in tehnologia anvelopelor, care utilizeaza aceasta fibra sintetica foarte avansata pentru a imbunatati timpul de raspuns, pentru a creste stabilitatea anvelopelor si pentru a prelungi durata de viata a anvelopei.In 2013, am sarbatorit aniversarea a 125 de ani de la infiintare. Sunt 125 de ani de progrese tehnologice, de perfectionare a anvelopelor pentru a ne asigura ca acestea indeplinesc cele mai inalte standarde, de depasire a propriului potential. In 1888, ideea noastra a schimbat modul in care circula lumea. In prezent, continuam seria inovatiilor, cautam in continuare urmatoarea mare idee... suntem inca Dunlop!
Eticheta de anvelope UE
Introducere
Începând cu 1 Noiembrie 2012 , toate anvelopele fabricate după 1 Iulie 2012 trebuie sa dețină o etichtă.
Beneficii
Uniunea Europeană a dezvoltat această nouă prevedere pentru a promova eficiența economică și ecologică și pentru a asigura siguranța rutieră.
Dezavantaje Eticheta anvelopelor redau o generalizare și oferă clienților mai multă transparență, dar acoperă doar trei criterii. Pentru o evaluare extinsă a unei anvelope , totuși , caracteristici mult mai performante sunt relevante. În mod special, în căutarea unei anvelope potrivite de iarnă, rezultatele testelor de la diferite instituții de testare cum ar fi ADAC sunt mult mai riguroase.
Dorim să scoatem în evidență faptul că producătorul etichetează anvelopa și ne oferă această informație. Dacă se întămplă să nu găsiți valorile etichetei , ori producătorul nu ne-a informat despre etichetă ori produsul a fost fabricat înainte de Iulie 2012. Înainte de această dată , nu a fost obligatoriu ca anvelopele să dețină o etichetă, așa că, în anumite cazuri s-ar putea să ahiziționați anvelope fără etichetă.
Simboluri
Anvelopele sunt clasificate în funcție de trei caracterisitci de performanță:
• Eficiența de consum (litere de la A la G)
• Aderență pe carosabil umed (litere de la A la G)
• Zgomot extern
Luați măsuri
În final, șoferul este cel care determină consumul de carburant . Pentru a reduce aceasta pe termen lung, prin a fi atenți în timpul accelerației , șoferii pot deveni mai eficienți în privința carburantului șimai ecologici.
Verificarea regulată a persiunii aerului din anvelope ajută la îmbunătățirea rezistenței la rulare , reduce pierderea energiei și suportă aderență optimă în condiții de carosabil umed. Pentru a reduce riscul accidentelor și a asigura siguranța dumneavoastră și a celorlalți participanți la trafic , păstrați întotdeauna o distanță rezonabilă.
Alegeți din gama noastră largă de selecții online sau cereți-ne sfatul. Experții noștri sunt bucuroși să vă ajute să vă alegeți anvelopele potrivite din gama noastră extinsă de produse.
Eficiența de consum
Clasificarea in funcție de eficiența de consum este împărțită în șapte clase, de la clasa A(cea mai înaltă) până la clasa G(cea mai joasă). O anvelopă din clasa A consumă cu 0.1 litri mai puțin la 100 de km decât o anvelopă din clasa B. O componentă esențială pentru eficiența carburantului este rezistența la rulare sau frecarea la rulare.
Rezistența la rulare
Rezistența la rulare este forța care se opune mișcării. Aceasta este formată, de exemplu când o roată se învârte. Rezistența la rulare depinde nu doar de geometrie ci și de proprietățile materialului.
Mediu Valoarea medie se află între C-E. Clasa D nu este utilizată.
Aderență pe carosabil umed
Aceasta arată cât de eficient poate frâna autoturismul pe carosabile ude. Aderența pe carosabil umed este un factor important în special pentru pentru anvelopele de vară. Clasa A deține cea mai înaltă siguranță și cele mai scurte distanțe de frânare. Clasa F deține securitate scăzută și cea mai lunga distanță de frânare.
Clasele pentru aderență pe carosabil umed, sunt bazate pe test drive-uri efectuate pe șosele ude cu o viteza de aproximativ 80 km/h. Diferența dintre distanța de frânare a anvelopelor este de 1 metru per grad. De exemplu, diferența pentru distanța de frânare dintre Clasa A și Clasa F este de pâna la 18 metri.
Mediu Valoarea medie a anvelopelor este intre clasele B-E. Clasa D și G nu este folosită.
Zgomotul anvelopei
Simbolul se refera la zgomotul exterior de rulare în decibeli, iar simbolul este reprezentat sub forma a 3 clase de valuri sonore pentru a clarifica dacă anvelopa poate păstra nivelul recomandat. Zgomotul extern de rulare nu corespunde cu zgomotul anvelopei din interiorul compartimentului.
Un nivel de sunet continuu de peste 80 decibeli poate cauza probleme de sănătate.
Simbol
Trei valuri sonore simbolizează cele mai proaste rezultate. Acestea sunt anvelopele care depășesc limtia maximă aprobată . Un simbol de 2 valuri sonore are un nivel de zgomot care corespunde cu nivelul de sonor aprobat. Anvelopele marcate cu 1 val sonor sunt cu 3 decibeli mai silențioase decât cele aprobate.