Anvelopa all seasons MICHELIN CrossClimate+ M+S XL 185/65 R15 92T
Michelin, producator de anvelope din Franta, este al doilea producator de anvelope pe plan mondial, detinand aproximativ 20% din piata. Grupul Michelin produce si comercializeaza anvelope pentru orice tip de vehicul, de la autoturisme pana la avioane si de la biciclete si motociclete la utilaje de teren, escavatoare de mare tonaj, camioane si navete spatiale. Activitatea grupului include si servicii de suport, prin intermediul ViaMichelin.com, publicarea de ghiduri de calatorie, de hoteluri, de restaurante, harti si atlase rutiere. In curand aceste ghiduri vor fi disponibile si in Romania. In prezent (2010), Michelin activeaza in 170 de tari unde detine 71 de unitati de productie (in 19 tari) si are 129.000 de angajati. Compania activeaza pe piata din Romania din anul 2001, operand trei unitati de productie - Anvelope Floresti (numita si Victoria Floresti), care produce cauciucuri pentru autoturisme si camionete, Anvelope Zalau - anvelope de camion si industriale, si Cord Zalau, care produce cord metalic. In anul 2008, compania avea o cota de piata de 30% din piata de anvelope din Romania.
Eticheta de anvelope UE
Introducere
Începând cu 1 Noiembrie 2012 , toate anvelopele fabricate după 1 Iulie 2012 trebuie sa dețină o etichtă.
Beneficii
Uniunea Europeană a dezvoltat această nouă prevedere pentru a promova eficiența economică și ecologică și pentru a asigura siguranța rutieră.
Dezavantaje Eticheta anvelopelor redau o generalizare și oferă clienților mai multă transparență, dar acoperă doar trei criterii. Pentru o evaluare extinsă a unei anvelope , totuși , caracteristici mult mai performante sunt relevante. În mod special, în căutarea unei anvelope potrivite de iarnă, rezultatele testelor de la diferite instituții de testare cum ar fi ADAC sunt mult mai riguroase.
Dorim să scoatem în evidență faptul că producătorul etichetează anvelopa și ne oferă această informație. Dacă se întămplă să nu găsiți valorile etichetei , ori producătorul nu ne-a informat despre etichetă ori produsul a fost fabricat înainte de Iulie 2012. Înainte de această dată , nu a fost obligatoriu ca anvelopele să dețină o etichetă, așa că, în anumite cazuri s-ar putea să ahiziționați anvelope fără etichetă.
Simboluri
Anvelopele sunt clasificate în funcție de trei caracterisitci de performanță:
• Eficiența de consum (litere de la A la G)
• Aderență pe carosabil umed (litere de la A la G)
• Zgomot extern
Luați măsuri
În final, șoferul este cel care determină consumul de carburant . Pentru a reduce aceasta pe termen lung, prin a fi atenți în timpul accelerației , șoferii pot deveni mai eficienți în privința carburantului șimai ecologici.
Verificarea regulată a persiunii aerului din anvelope ajută la îmbunătățirea rezistenței la rulare , reduce pierderea energiei și suportă aderență optimă în condiții de carosabil umed. Pentru a reduce riscul accidentelor și a asigura siguranța dumneavoastră și a celorlalți participanți la trafic , păstrați întotdeauna o distanță rezonabilă.
Alegeți din gama noastră largă de selecții online sau cereți-ne sfatul. Experții noștri sunt bucuroși să vă ajute să vă alegeți anvelopele potrivite din gama noastră extinsă de produse.
Eficiența de consum
Clasificarea in funcție de eficiența de consum este împărțită în șapte clase, de la clasa A(cea mai înaltă) până la clasa G(cea mai joasă). O anvelopă din clasa A consumă cu 0.1 litri mai puțin la 100 de km decât o anvelopă din clasa B. O componentă esențială pentru eficiența carburantului este rezistența la rulare sau frecarea la rulare.
Rezistența la rulare
Rezistența la rulare este forța care se opune mișcării. Aceasta este formată, de exemplu când o roată se învârte. Rezistența la rulare depinde nu doar de geometrie ci și de proprietățile materialului.
Mediu Valoarea medie se află între C-E. Clasa D nu este utilizată.
Aderență pe carosabil umed
Aceasta arată cât de eficient poate frâna autoturismul pe carosabile ude. Aderența pe carosabil umed este un factor important în special pentru pentru anvelopele de vară. Clasa A deține cea mai înaltă siguranță și cele mai scurte distanțe de frânare. Clasa F deține securitate scăzută și cea mai lunga distanță de frânare.
Clasele pentru aderență pe carosabil umed, sunt bazate pe test drive-uri efectuate pe șosele ude cu o viteza de aproximativ 80 km/h. Diferența dintre distanța de frânare a anvelopelor este de 1 metru per grad. De exemplu, diferența pentru distanța de frânare dintre Clasa A și Clasa F este de pâna la 18 metri.
Mediu Valoarea medie a anvelopelor este intre clasele B-E. Clasa D și G nu este folosită.
Zgomotul anvelopei
Simbolul se refera la zgomotul exterior de rulare în decibeli, iar simbolul este reprezentat sub forma a 3 clase de valuri sonore pentru a clarifica dacă anvelopa poate păstra nivelul recomandat. Zgomotul extern de rulare nu corespunde cu zgomotul anvelopei din interiorul compartimentului.
Un nivel de sunet continuu de peste 80 decibeli poate cauza probleme de sănătate.
Simbol
Trei valuri sonore simbolizează cele mai proaste rezultate. Acestea sunt anvelopele care depășesc limtia maximă aprobată . Un simbol de 2 valuri sonore are un nivel de zgomot care corespunde cu nivelul de sonor aprobat. Anvelopele marcate cu 1 val sonor sunt cu 3 decibeli mai silențioase decât cele aprobate.